Lotus развива нова Теория за интелигентното бъдеще на суперколите

Вдъхновеният от Esprit Theory 1 ни подсказва какво да очакваме

Мартин Дешев,
lotus theory

Lotus

Lotus Esprit е легенда, която отдавна се нуждае от ново поколение. Може би в обозримо бъдеще ще има такова, след като Lotus показа новия си прототип Theory 1. С него компанията дава начало на The Lotus Theory – нов манифест за дизайн и основата на всички нови коли на Lotus занапред.

Theory 1 използва всичко, която Lotus е постигнала за своята 76-годишна история и го надгражда, за да дефинира новите възможности на спортните автомобили, казва Бен Пейн, вицепрезидент на Lotus Group. Той допълва, че компанията иска да покаже, че не са нужни компромиси между дигиталното и аналоговото, за да могат двете да работят заедно и да постигат добри резултати.

От дигиталната страна имаме Lotuswear. Нова система за шофиране, която персонализира автомобила за всеки пътник в него. Основната цел – да увеличи емоциите и удоволствието, както и да подобри връзката между човека и пътя.

Използвани са нови материали, включително „мек роботизиран текстил“, които реализират комуникацията между колата и хората. Например могат да променят формата на седалката, за да подобри стабилността на тялото според скоростта, завоя и режима на шофиране – спортен, комфортен, писта и др.

Lotuswear използва и 3D принтирани компоненти за максимален комфорт, намаляване на теглото, подобряване на здравината и оптимизиране на аеродинамиката. Помислено е и за малки детайли като бинаруалани говорители в подглавниците и др. В колата са внедрени и OLED екрани, както и 360-градусово оборудване за автономно управление. Има място за трима пътници, разположени подобно на McLaren F1.

Механиката на Theory 1 също не е за подценяване. Колата има два електромотора с обща мощност 1000 к.с. Максималната скорост е 320 км/ч, а спринтът до 100 км/ч става за „по-малко от 2,5 секунди“.

Theory 1 разполага със 70kWh батерия, която осигурява 402 км пробег при нормално шофиране. Теглото на автомобила ще е под 1600 кг., като е използван много карбон, целулозни смеси и поликарбонат, за да се постигне максимална лекота. Обърнато е внимание и на околната среда, като е използвано рециклирано стъкло за прозорците.

За съжаление Theory 1 няма да се продава и няма планове да бъде пусната в производство. Lotus казва, че колата е платно за проучвания и разработки, за тестове на идеи и технологии, които ще бъдат внедрени в бъдещите ѝ електрически модели.

спортни коли Lotus електромобили електрически автомобил автомобили коли